Jeg mener du bør skjære hull å kansje også lage deg en slags tunell inn til døra. Hadde 2stk 5.25" Hertz i hver dør. Å opplevde meget dårlig punch. Tviler på at det var elementene sin feil.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Økern´s Lancer
Collapse
X
-
Jeg ville nok skjært hull nå ja vis det er ferdig trekkt osv. men på bildet ovenfor der du forløpig bare har skjelettet så kunne du utvide det over hele plata da har du kansje nok til at det skulle gå bra, har du rundt 8 l så er du nok i nærheten er erfaringen min, ikke trenger du alt for mye effekt heller til og oppnå samme punchen, men de fleste vil ofte ha 10-15 l slik jeg har erfart beregningsmessig.Hugo
WWW.HUGOH.NO
Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)
Comment
-
Da er HX250 og EP 1D i bilen..
Hvordan bør jeg justere Subsonic og phase?
Prøvde og søke litt på forumet her man fant ingenting konkret.
Jeg skjønner at det kan variere fra bil til bil hvordan man bør justere, men om noen kunne kommet med noen rettningslinjer/forklaringer til hva disse funksjonene gjør ville jeg satt utrolig pris på detteVW Corrado - Prosjekt bil
Mitsubushi Lancer - Bruksbil
It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
I´m BANKRUPT - A G60 owner
Comment
-
Noen som kan hjelpe meg?
Har ikke tid for tiden til og søke på nettet da jeg har mye på planen for tiden.
Og hadde jo vært greit og fått justert om det er noe jeg burde justere påVW Corrado - Prosjekt bil
Comment
-
Subsonic er for å ta bort de laveste frekvensene, stilles ofte på ca 20hz, litt avhengig av hvilken sub du har.
Phase er for å snu fasen. samme som å bytte om på pluss og minus på suben?
skyt meg om tar feil derMå bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]
Comment
-
Originally posted by lyd View PostDu BØR bruke subsonic !
Det fjerner alt under den frekvensen du setter den til..
det er får og spare elementet for eventuelle skader på veldig lave frekvenser..
Morten¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
-
Vi hører ikke under 20hz TakeTheTimeEi over 20Khz. (Veldig få hører over 18khz i utgangspunktet)
Ja, jeg tror du missforstod meg Morten. Den står på 20hz nå (det laveste), men mente at det blir uaktuellt og stille den noe høyere en detteDa jeg er tillhenger av dyp bass
Takker og bukker for svar gutta
Edit: Jeg ser elementet er oppgitt til og spille fra 34hz til 800hz..
Burde jeg da sette subsonic filteret til 34hz?
Men det må da væra feil, at det ikke spiller "lavere" enn 34 hz?
Det er jo merkbar forskjell på 34 hz og f.eks 24 hz.. Og jeg mener jo HX250 spiller lavere en 34 hz.
Nå snakker jeg utifra hifi erfaringer, men hz er jo hz ?
Mulig det ikke oppleves på samme måte som i en bil kontra stue men.
Noen innspill?Last edited by Oekern; 12-03-2010, 11:04.VW Corrado - Prosjekt bil
Comment
-
Originally posted by Oekern View PostVi hører ikke under 20hz TakeTheTimeEi over 20Khz. (Veldig få hører over 18khz i utgangspunktet)
hva er poenget med å ha et komp.sett som spiller opptil 30.000?
Kanskje jeg burde hatt LPF på diskantene, sette det til 20k hz?
Originally posted by Oekern View PostEdit: Jeg ser elementet er oppgitt til og spille fra 34hz til 800hz..
Burde jeg da sette subsonic filteret til 34hz?
burde man alltid sette nedre filter på elementer?
For at det ikke skal spille under "tålegrensen"?
F.eks. så har jeg ikke noe HPF på frontsettet mitt nå, det spiller hele spekteret.
Det er oppgitt fra 60hz og opp, men er det sånn at det kan ta skade av dette?
Har ikke mulighet for å stille lavere enn 80hz (HPF), og ville prøve litt lavere.
Satte LPF på monoblokka til 60hz, men hvordan blir overlappinga her da??
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
-
Nei, det er ikke noe vits og ha en høytaler som spiller over 20 khz, hehe!
Resten av innlegget ditt klarer jeg ikke og svare på. Hehe.
Fikk litt tid til og drive med demping idag så nå er jeg snaaart ferdig med bagasjen:
Hittill så har det gått med 6 ark!VW Corrado - Prosjekt bil
Comment
-
Hømm..
Da har HX250 kommet i 28L lukka kasse.
Jeg leste før jeg bestillte kassa at lydtrykket ikke blir like stort.
Vel. Hos meg så er det vel nesten ikke trykk igjen. Dypbassen er der, men også denne kraftig redusert.
Jeg måtte faktisk gå i bagasjen og sjekke hvor mye elementet slo på et gitt volum som var "maks" på elementet i porta kasse, og joda. Elementet bevegde seg som pokker.
At dypbassen er lav kan være ørene mine som kødder, de er veldig dårlige, men trykket.
Er det virkelig så stor forskjell på lukka og porta kasse? Før rista det godt i fremstolene, nå er det såvidt det kjennesVW Corrado - Prosjekt bil
Comment
-
Da fant jeg feilen..
La ned en seterygg og vips, trykk og dypbass kom fram i bilen igjen.. Så der dreit jeg meg bra loddrett ut
Da må jeg bytte fra lukka til porta igjen i morra, samt kjøpe ny kasse til de 2 stk Hx250´ene jeg har fra før som skal i samma kasse.VW Corrado - Prosjekt bil
Comment
-
Fikk også litt tid til og dempe i helga.
Tok hjulbuene bak:
På det tidspunktet der så blei jeg så dritt lei av alt som har med nedre og bakre del av bilen og gjøre
så da fikk jeg "lurt" kompisen min til at vi kunne dempe taket mitt (Som jeg sa tok rundt 30 min) i hans oppvarma verksted (Fy fader så behagelig og jobbe der med varme og musikk!)
VW Corrado - Prosjekt bil
Comment
Comment